Handelsbetingelser
Conrad Elektronik Norden AB - Handelsbetingelser, senest opdateret 15.05.2024
Handelsbetingelser PDF
§ 1. Generelt
Conrads generelle købsvilkår gælder fra og med ovennævnte dato og erstatter alle tidligere købsbetingelser, der er blevet offentliggjort af Conrad Elektronik Norden AB (herefter benævnt Conrad). Disse generelle købsvilkår gælder for såvel forbrugeren som virksomheden/forhandleren, der vælger at handle hos Conrad, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem kunden og Conrad.
Ved køb af produkter på Conrads hjemmeside er man som forbruger omfattet af forbrugeraftaleloven, og Conrad følger her den gældende lovgivning. Vil du læse nærmere om dine rettigheder som forbruger, kan du bl.a. søge rådgivning via Forbrugerrådet Tænk.
Ønsker du at klage over en vare, skal du først indsende din skriftlige klage til Conrad. Herefter kan du tage sagen videre til Center for Klageløsning og dernæst Forbrugerklagenævnet. Du kan ligeledes anvende EU-kommissionens onlineportal for klagesager, når du køber et produkt online i et andet EU-land. Du kan læse mere på adressen https://www.forbrugereuropa.dk/klag/.
Med undtagelse af hvad der er angivet i disse købsvilkår, gælder købeloven ved salg til virksomheder/forhandlere.
En eventuel tvist mellem parterne skal løses af enten Forbrugerklagenævnet (herunder Center for Klageløsning) eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Forbrugerklagenævnet
Nævnenes Hus
Toldboden 2, 8800 Viborg
Tlf.: 72 40 56 00
Telefontid 09.00-15.00
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
§ 2. Produktinformation og manualer
Produkterne på hjemmesiden udgør Conrads almindelige sortiment. Opdages der en forskel i vilkår, produktinformationer eller priser angivet på Conrads hjemmeside og i andre publikationer, vil informationen på hjemmesiden være den gældende.
Hvert produkt har en tilhørende produktside, hvor der indgår generelle oplysninger om produktet, såsom egenskaber og funktioner. Her finder du også de manualer og datablade, vi har til rådighed for hvert produkt. Bemærk, at vores produkter leveres med engelske manualer såfremt at andet ikke er oplyst på produktsiden. På produktsiden under "Dokumenter & Downloads" finder du information vedrørende sprog i brugervejledningen, datasheets og øvrig information.
Conrad henviser til den respektive producent for nærmere information om produkterne.
§ 3. Bestilling
Når du gennemfører et køb hos Conrad, accepterer du vores generelle købsvilkår. Når disse vilkår accepteres, indvilliger du i at overholde disse i deres helhed. Du accepterer også, at vi behandler dine persondata som angivet nedenfor.
Når du handler hos Conrad, skal du være myndig eller have indhentet en tilladelse fra en værge. Børn under 18 år kan som hovedregel ikke indgå en købsaftale, og dermed er aftaler med personer under 18 år ugyldige. Undtaget er dog de børn under 18 år, der bor i egen husstand og derfor selv står for den daglige husholdning.
Når bestillingen er placeret, vil du modtage en bekræftelse via e-mail med titlen "Tak for din bestilling" I denne e-mail vil der være et link til vores købsvilkår. Du finder også vores købsvilkår i fysisk form på bagsiden af fakturaen/følgesedlen, der følger med pakken. Når din bestilling er færdigbehandlet, og pakken er på vej, fremsendes der en e-mail med leveringsbekræftelsen. Denne mail indeholder leveringsoplysninger og trackingnummer, så du kan spore forsendelsen.
Der indgås en købsaftale, når leveringsbekræftelsen er sendt til dig.
De bestilte varer forbliver Conrads ejendom, indtil de er betalt ud. Indtil ejerskabet overgår til kunden, forpligter kunden sig til at passe på produkterne og ikke ændre dem uden Conrads skriftlige samtykke. Kunden ejer ikke retten til at overføre eller overdrage en brugsret til produkter, der er underlagt et ejerskab.
Geoblokering
I overensstemmelse med EU-forordning (EU 2018/302) om geoblokering, kan du nu handle på Conradelektronik.dk, uanset hvilket land i EU du bor i. Produktet kan dog kun leveres i Danmark. Du kan med andre ord bestille på Conradelektronik.dk selvom du ikke er bosat i Danmark, men varen kan kun leveres i Danmark.
§ 4. Priser og fragt
Priserne hos Conrad regnes i danske kroner og inkluderer moms (25%). Eventuelle forsendelsesomkostninger og administrationsgebyr vil blive tilføjet. De samlede omkostninger afhænger af den valgte fragt- og betalingsmetode. Conrad leverer i hele Danmark med undtagelse af Færøerne og Grønland. Leveringstiden bestemmes af den valgte fragtmulighed og afhænger af, hvor pakken rent geografisk sendes til i Danmark. Leveringstiden afhænger af om produktet findes på lager eller ej. På produktsiden finder du information om lagerstatus samt forventet leveringstid.
Conrad tilbyder følgende forsendelsesmuligheder og leveringstider:
Fragtalternativ |
Leveringstid |
Standardfragt med GLS |
2-4 hverdage (til valgt adresse/valgfri pakkeshop) |
UPS Saver Express |
48 timer (til valgt adresse) |
Information om GLS
GLS leverer pakker hurtigt og pålideligt med Flex Delivery Service på 2-4 hverdage fra afsendelse.
Når du får dit sporingsnummer kan du vælge, ved at kontakte GLS, at få din pakke leveret til din hoveddør, en valgfri pakkeshop eller en alternativ leveringsadresse som eksempelvis din arbejdsplads.
Information om UPS Express Saver
Bestillinger foretaget på hverdage før klokken 10:00 leveres inden for 48 timer (hverdage) inden dagens udgang på næsten alle adresser i hele landet. Du kan læse mere om UPS Express Saver her.
UPS leverer pakken til den valgte adresse mellem klokken 08:00-17:00 på hverdage. Hvis ingen er hjemme ved første leveringsforsøg, efterlader UPS-chaufføren en såkaldt UPS InfoNotice.
På UPS InfoNotice-beskeden finder du et unikt sporingsnummer. Dette nummer kan du bruge til at booke en levering, hvor du kan tage imod din pakke. Det gør du på https://www.ups.com/dk ved at indtaste nummeret i venstrespaltens søgefelt. Du har følgende alternativer:
- Levering til en anden adresse: Indtast en anden forsendelsesadresse for pakken.
- Ændre leveringsdag: Indtast en ny dato, hvor du er hjemme og kan modtage pakken.
- Returnér pakken til afsenderen: UPS returnerer din pakke til os.
I UPS-tjenesten indgår det, at chaufføren forsøger at levere din pakke tre gange. Hvis UPS mislykkes med alle tre leveringsforsøg, returneres pakken til det nærmeste UPS-kontor, hvor den vil være tilgængelig i fem arbejdsdage, før den returneres til Conrad.
Forsendelsesomkostninger:
Ordreværdi |
Standardfragt med GLS |
UPS Express Saver |
0 - 699 DKK |
69 DKK |
199 DKK |
Over 699 DKK |
Fri fragt |
199 DKK |
Extra gebyr "Bulky goods" 199 DKK
Der tilkommer et ekstra gebyr på 199 DKK inkl. moms på produkter som overstiger standard dimensionerne. Denne pris vises på produktsiden ved siden af produktet og vises i oversigten, før du afgiver ordren.
Hvis produktet ikke kan leveres inden for den aftalte tid, vil kunden blive underrettet om en ny leveringsdato via e-mail. Hvis leveringstiden er af afgørende betydning, har du som kunde ret til at annullere dit køb.
Udsolgte varer eller varer i restordre
Ved eventuelle varer i restordre eller forsinkelse af varen vil du blive informeret via email og har ret til at hæve købet uden omkostning. Såfremt ordren endnu ikke er færdigbehandlet, vil du også kunne ændre valg af leveringsmetoden (eventuelt mod ekstrabetaling).
§ 5. Betalingsvilkår
Som kunde bør du være opmærksom på, at et køb hos Conrad indebærer et betalingsansvar.
Betalingsalternativer:
Kortbetaling
Du kan betale med VISA, MasterCard eller Diners Club. Hvis du vælger at betale med et debetkort/kreditkort, har vi brug for dine kortoplysninger. Beløbet reserveres ved selve købet og debiteres, når pakken afsendes fra vores lager. Bemærk venligst, at vi ikke gemmer kortoplysninger, og ved din næste bestilling skal du derfor indtaste dine kortoplysninger på ny. Navnet på betalingskortet og faktureringsadressen skal stemme overens.
For din egen sikkerheds skyld beder vi dig om ikke at sende dine kortoplysninger til os, hvis du bestiller via e-mail. Ønsker du at betale med kort, bedes du bestille online.
Faktura
Vi opkræver et administrationsgebyr på 25,- inkl. moms ved bestilling mod faktura. Betalingsfristen er 30 dage netto, hvis intet andet er aftalt. Conrad foretager her en kreditvurdering og der pålægges rykkergebyr ved forsinket betaling.
Forudbetaling
Forudbetaling kan ske til følgende konto i SEB Bank:
Registreringsnummer: 5295 Kontonummer: 0010032563
IBAN-nummer: DK65 5295 0010 0325 63
SWIFT/BIC: ESSEDKKK
Angiv dit ordrenummer i kommentarfeltet.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betalingsomkostninger/-gebyrer:
Betalingsform |
Gebyr |
Kortbetaling |
Intet gebyr |
Faktura |
25 DKK |
§ 6. Returpolitik
Som forbruger og virksomhed har du altid 30 dages fortrydelsesret hos os. Dette er mere generøse forhold end dem, der er foreskrevet i forbrugeraftaleloven. Fristen gælder fra den dag, hvor du modtager varen. Har du bestilt flere forskellige produkter i samme ordre som leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager det sidste produkt. Ved rammeaftaler med regelmæssig levering af produkter over en bestemt periode, udløber fortrydelsesretten 30 dage efter den dag, du har modtaget den sidste vare.
Du behøver ikke angive en specifik årsag til returneringen, men er produktet blevet brugt ud over, hvad der kan betragtes som værende rimeligt i henhold til at tjekke produktets funktionalitet, kan der være tale om en værdiforringelse. Denne værdiforringelse fratrækkes det beløb, der tilbagebetales til dig som kunde.
Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Har du købt flere produkter hos os, har du mulighed for at returnere et eller flere produkter, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Vi anbefaler, at du følger nedenstående trin, så du forenkler returprocessen:
- Kontakt os inden for 30 dage.
- Returnér produktet i den originale emballage, herunder tilbehør som kabel, manual, batterier og fjernbetjening. I tilfælde af annullering af et køb af et sæt skal alle produkter, der indgår i dette sæt, returneres for at gennemføre en returnering.
- For at din returnering skal være gratis anbefaler vi, at du registrerer din retur online på vores hjemmeside, følger instruktionerne og udskriver din fragtseddel.
Du har disse 2 muligheder for at returnere din pakke:
- Aflever pakken hos det nærmeste GLS pakkeshop. Find din nærmeste forhandler her.
- Book en afhentning hos GLS ved at kontakte dem på 76 33 11 11. Du kan finde oplysninger om deres åbningstider her.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (produkter leveret på f.eks. paller).
Husk at gemme returkvitteringen, da du er ansvarlig for returneringen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer det beløb, som du som kunde har betalt for varen (dog fratrækkes der eventuelt et afdrag svarende til værdiforringelsen) senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi refunderer også fragtomkostningerne, hvis hele ordren sendes retur (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Refunderingen sker via samme betalingsmetode som ved købstilfældet. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan tilbagebetale via den oprindelige betalingsmetode, bedes du kontakte os med dine kontooplysninger.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget produktet medmindre at du fremsender dokumentation for returen.
OBS! Vi accepterer ikke pakker, der sendes pr. efterkrav eller som anbefalet post.
Undtagelser i forbindelse med fortrydelsesretten:
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium. - Fortrydelsesretten gælder ikke for forseglede lyd- eller videooptagelser samt den type software, hvor forseglingen er blevet brudt.
- For vores erhvervskunder gælder fortrydelsesretten ikke for leverancer af store mængder, for specialordrer eller for ordrer, hvor kunden er blevet tildelt særlige betingelser.
Ændring og afbestilling
Ændring
Du kan uden omkostninger ændre i din ordre, såfremt den ikke er ekspederet hos Conrad, det vil sige indtil du modtager en leveringsbekræftelse via e-mail. Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt på [email protected], da din ordre behandles, så snart du gennemfører din ordre. Når din ordre er blevet færdigbehandlet, er det ikke længere muligt at foretage ændringer.
Afbestilling
Hvis du vil annullere et køb, kan du gøre det uden beregning, indtil pakken har forladt vores lager, det vil sige indtil du modtager en leveringsbekræftelse via e-mail. Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt på [email protected], da din ordre behandles, så snart du gennemfører din ordre. Hvis din ordre allerede er blevet færdigbehandlet, henviser vi til fortrydelsesretten. Som forbruger og virksomhed har du altid mulighed for at fortryde dit køb inden for 30 dage.
§ 7. Transportskader
Vi opfordrer dig til at sikre, at din pakke er ubeskadiget, når du modtager den. Hvis pakken skulle være beskadiget, bedes du enten bede fragtmanden om at notere skaden ved udleveringen eller nægte at modtage varen. Eventuelle transportskader bedes straks indrapporteres til Conrad. Anmeld hændelsen til vores kundeservice på adressen [email protected].
Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, bedes du hurtigst muligt reklamere varen til Conrad. Skaden skal indberettes inden for en rimelig frist. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved særlige omstændigheder kan transportskaden anmeldes senere. Følger du ikke disse retningslinjer, kan det medføre, at købssummen ikke refunderes af Conrad.
Vil du forenkle håndteringen, anbefaler vi, at du følger nedenstående punkter, når du returnerer en transportskade:
- Vi anbefaler, at du registrerer din retur online på vores webshop, følger vejledningen og udskriver dit fragtbrev.
- Anmeld hændelsen til vores kundeservice, skriv en e-mail til adressen [email protected].
Husk at gemme tracking-ID så du ved hvor langt din pakke er kommet.
OBS! Vi accepterer ikke pakker, der sendes pr. efterkrav eller som anbefalet post.
§ 8. Reklamation og garanti
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen – så sender vi dig et link til en forudbetalt GLS-returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det forudsættes, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Conrad erstatter ikke rejseomkostninger eller omkostninger for reparationer, der er udført af et andet værksted eller servicefirma, medmindre det følger af dansk rets ufravigelige regler.
Hvis producenter tilbyder en producentgaranti, der er længere end to år, vil dette kun forpligte producenten og ikke Conrad. Detaljerede oplysninger om eventuelle yderligere producentgarantier og deres nøjagtige vilkår vil blive leveret sammen med det bestilte produkt. I disse tilfælde skal kunden kontakte producenten direkte. Garantien dækker funktionsfejl, der opstår i garantiperioden. Garantien dækker imidlertid ikke fejl, der opstår ved egne modificeringer af produktets funktion og udseende, herunder ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. For yderligere information se garantibeviset vedlagt det enkelte produkt.
I tilfælde af en reklamation anbefaler vi, at du følger nedenstående punkter, når du reklamerer et produkt:
- Vi anbefaler, at du registrerer din retur online på vores webshop, følger vejledningen og udskriver dit fragtbrev.
- Anmeld hændelsen til vores kundeservice, skriv en e-mail til adressen [email protected].
- Husk at gemme tracking-ID så du ved hvor langt din pakke er kommet.
OBS! Vi accepterer ikke pakker, der sendes pr. efterkrav eller som anbefalet post.
§ 9. Returfragt
Ved reklamationssager, almindelig returning, transportskader eller fejlleveringer betaler vi for omkostningerne ved returfragten.
- Vi anbefaler, at du registrerer din retur online på vores webshop, følger vejledningen og udskriver dit fragtbrev.
- Kontakt vores kundeservice, skriv en e-mail til adressen [email protected].
- Husk at gemme tracking-ID så du ved hvor langt din pakke er kommet.
§ 10. Ansvar for fejl og ansvarsbegrænsning
Hvis der forekommer en fejl på produktet, som Conrad er ansvarlig for, forpligter Conrad sig til at udbedre fejlen, enten ved at afhjælpe fejlen ved reparation, fremsende en ny vare eller tilbagebetale varens købssum.
Conrads ansvar omfatter ikke:
- Fejl, der er forårsaget af kunden ved brug af produktet med andet udstyr eller med andet tilbehør, der påvirker dets funktion.
- Fejl, der er forårsaget af kunden som følge af modificeringer på produktet, og som ikke er sket i overensstemmelse med Conrads anvisninger.
- Fejl, der er forårsaget af kunden, hvis denne har anvendt produktet på en anden måde end foreskrevet i brugsanvisningen, eller ved forsømmelser foretaget af kunden, dennes personale, en tredjeparts uagtsomhed eller andre omstændigheder, der ligger uden for Conrads kontrol.
- Normal vedligeholdelse såsom justeringer, normalt slid eller brug af forbrugsstoffer.
I forbrugerkøb:
Conrads er alene ansvarlige i det omfang det følger af dansk rets ufravigelige regler, herunder reglerne om produktansvar.
I erhvervskøb:
Conrads ansvar dækker kun direkte tab. Vores ansvar dækker ikke indirekte tab, såsom tab af forretning eller tab af data hos kunden, eller skader, som Conrad ikke med rimelighed kunne have forventet på tidspunktet for kontraktens indgåelse, og hvis konsekvenser Conrad ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet.
Conrad kan ikke holdes ansvarlig for tab af lagrede informationer eller software. Det er kundens forpligtelse at foretage den nødvendige sikkerhedsbackup af alle data inden installation af ny hardware, software eller andet udstyr.
Hvis Conrad er forhindret i at levere eller omlevere, eller hvis en sådan leveringsforpligtelse bliver urimeligt byrdefuld som følge af arbejdskonflikter eller andre omstændigheder, som parterne ikke har indflydelse på, f.eks. brand, krig, mobilisering eller uventet militær indkaldelse af tilsvarende omfang, beslaglæggelser, valutarestriktioner, optøjer og uroligheder, transporthindringer, varemangel, brændstofmangel samt forsinkelser i leverancer fra underleverandører eller producenter som følge af lignende omstændigheder som nævnt i dette stykke, er Conrad fritaget for ethvert ansvar, bortset fra reklamationer og kreditering af manglende produkter.
Det samlede ansvar, som Conrad kan pådrage sig over for kunden, er begrænset til det, der er anført ovenfor, og kunden kan ikke fremsætte andre krav mod Conrad. Et samlet beløb er begrænset til den tilsvarende købspris for det eller de produkter, som ansvaret er baseret på.
§ 11. Installation af el-materiale
Installation af følgende materialer skal udføres af en autoriseret el-installatør: El-ledning, montering til gruppecentral, enheder som strømafbryder og nye stikkontakter, lysarmatur samt elektriske ledninger til en fast forbindelse. Eksisterende stikkontakter, lampeholdere, lampestik til ledningsføring, lysregulator (dimmer) til ledning og stikdåser må kun udskiftes eller monteres af en person, der har en tilstrækkelig viden om denne type arbejde. Se mere på Sikkerhedsstyrelsen.
OBS! En forkert montering kan forårsage brand- og livsfarlige situationer.
§ 12. Kundekonto
Du skal håndtere dine loginoplysninger (brugernavn og adgangskode) til din kundekonto på Conrads hjemmeside på en sådan måde, at de ikke kommer i andres besiddelse. Hvis du giver dine loginoplysninger videre til en anden person, giver du personen tilladelse til at bestille i dit navn. Du vil derfor være ansvarlig for dennes ordrer. Hvis du har mistanke om, at en uautoriseret person har adgang til dine loginoplysninger, er det dit ansvar straks at underrette Conrad om dette og ændre din adgangskode.
§ 13. Persondatapolitik
Når du godkender disse generelle købsvilkår, accepterer du behandlingen af de persondata, som du giver til Conrad som angivet nedenfor.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Conrad Elektronik Norden AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.conradelektronik.dk er Conrad Elektronik Norden AB.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
§ 14. Cookies
Denne hjemmeside indeholder cookies for at muliggøre handel og forbedre din købsoplevelse. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer og indeholder oplysninger, der gør det muligt at følge din browseradfærd på siden.
§ 15. Immaterielle rettigheder
Hjemmesiden og dens indhold er beskyttet af love om de immaterielle rettigheder. Visse navne, betegnelser og logoer er varemærker, der tilhører sælger eller en anden part. Dette indebærer, at disse ikke må ændres, kopieres, gengives, uploades, overføres, licenseres eller suppleres. Det er heller ikke tilladt at anvende information, software eller dokumentation fra hjemmesiden uden Conrads (eller indehaveren af de immaterielle rettigheder) skriftlige samtykke. Udskrivning eller anden kopiering af materialer er tilladt til privat og ikke-kommercielt brug.
§ 16. Miljøansvar
Indsamling af elektronik sikrer, at materialet genanvendes, hvilket er en forudsætning for et bedre miljø. Du kan nemt indlevere alle de elektroniske enheder, du har købt gennem Conrad, hos de kommunale genbrugsstationer.
§ 17. Ændring af købsvilkår
Conrad forbeholder sig retten til at ændre i de nuværende vilkår.
§ 18. Øvrigt
Vi har opnået certificeringen ”E-mærket”, som indeholder en række bestemmelser, hvorfor du som kunde kan føle dig ganske tryg.
§ 19. Tvister
En eventuel tvist mellem parterne skal løses af enten Forbrugerklagenævnet (herunder Center for Klageløsning) eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Virksomhed/forhandler: Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse generelle vilkår og relaterede juridiske forhold afgøres af retten.
§ 20. Partneraftale
Du indgår en købsaftale med:
Conrad Elektronik Norden AB
CVR: 34 41 93 02
Kongens Nytorv 26, 3.
1050 København K
Bemærk venligst at dette ikke er en besøgs- eller returadresse.
§ 21. Kontakt os
Som virksomhed/forhandler kan du kontakte vores salgsafdeling: [email protected]
Som forbruger kan du kontakte vores kundeservice: [email protected]
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Download standardafbestillingsformularen i pdf her.
Til:
Conrad Elektronik Norden AB
Kongens Nytorv 26, 3.
1050 København K
e-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.05.2024